اخبار دیجیتال مارکتینگ

لینک بیت چیست؟

لینک بیت چیست؟

یکی از مهمترین قسمت های هر وب سایت، بهینه سازی کردن سایت (سئو) است.

لینک بیت یا لینک بایت یا bait link به معنای پیوند طعمه (لینک طعمه) می باشد و یکی از ابزار های بسیار اصولی در راستای بهینه سازی نمودن سایت است.

اگر به صورت خلاصه اشاره کنیم، مدیر سئو لینک بیت را این صورت تعریف می کند:

محتوای با کیفیت نوشته شده در یک وب سایت که کاربران دیگر به علت خاص بودن محتوا، به شکل کاملا اختیاری از آن استقبال میکنند.

به محتوایی لینک طعمه می گویند که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و بتواند مخاطبان را متقاعد نماید تا آن را به دیگران نیز معرفی کنند.

در ادامه این مقاله، توضیحات بیش تری در این رابطه بیان می کنیم، پس، اگر شما هم تمایل دارید که با ایجاد کردن بیت لینک برای بهینه سازی کردن بیشتر وب سایت خودتان کاری کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

استراتژی های فروش آنلاین و آفلاین چیست؟ 3

لینک طعمه

لینک طعمه، روشی جالب برای کسب بک لینک از سایت های دیگر می باشد و در این روش می بایست محتوایی را درج نمایید که بتواند بک لینک های زیادی را بگیرد.

برای مثال یک مطلب در مورد اپدیت جدید گوگل که نوشته شودو تمام نکات را در آن رعایت کرد و یا یک خبر بسیار جنجالی منتشر کرد که بشدت ترند باشد.

این موارد که گفته شد، معمولا بدون احتیاج به درخواست از کسی منتشر میشود و لینک میگیرد.

این روش بشدت کاربردی می باشد، ولی حداقل زمان برای تولید و سئو یک محتوا که لینک طعمه را عملی کند، ما بین ۵ الی ۱۵ روز می باشد.

روش های ایجاد لینک بیت

به طور کلی می توان لینک بیت را با رعایت کردن یکسری نکات ظریف و مهم و به متد های مختلفی ایجاد نمود.

در این مقاله، متد هایی هایی را شرح می دهیم که با استفاده از آنها باوانید توانایی خوبی در سلخت لینک بیت به دست بیاورید.

محتوای تصویری

نظرسنجی ها بیان گر آن است که افراد زیادی، علاقمند به استفاده نمودن از محتوا های تصویری هستند.

برای مثال آموزش تهیه یک غذای خوش طعم را به شکل ویدئو و حتی نوشته متنی در دسترس دارید.

احتمالا شما هم مثل اکثریت، دیدن ویدیو را بر خواندن متن ترجیح می دهید.

البته، این گونه نیست که تمام محتوای سایت شما ویدیو و یا عکس در نظر گرفته شود، بلکه در گام نخست، بسیار مهم است که محتوای شما به هر صورتی که ارائه می‌شود، کیفیت خوبی هم داشته باشد تا برای کاربران جذابیت ایجاد نماید.

ایجاد منبع جامع

همواره باید سعی کرد که محتوا های جامه و اصولی را تولید کنید، در واقع تولید کردن این نوع محتوا هایی، کمی دشوار است ولی یقینا، می تواند یک سرمایه گذاری دراز مدت و پویا باشد، محتوای اصولی مانند یک راهنما و نقشه راه می باشد.

در نتیجه اشخاص زیادی علاقمند به استفاده نمودن از این منابع و محتوا هستند.

استفاده از داده های حاصل شده از نظرسنجی ها و مطالعات در ایجاد محتوا این روش که بازدهی بسیار بالایی دارد، به گونه ای عمل می کند که می شود آن را یکی از بهترین روش ها برای لینک بیت در سال 2022 دانست.

ppc pay per click advertising internet marketing strategy business promotion pay banner web page illustration cartoon style 277904 3969

انتشار به موقع مطالب

چنین می توان گفت که تمرکز داشتن بر روی این روش بر روی وقت شناسی در نوشتن و انتشار محتوا خواهد بود، برای مثال، ایجاد محتوا با استفاده از موضوعات به روز و و‌ نو، می‌تواند تاثیر زیادی در ایجاد یک لینک بیت بگذارد.

محتوای احساسی

یکی از راه های درست در ایجاد لینک بیت این می باشد که بر روی احساسات کاربران کار کنید و محتوای خود را بر این پایه ایجاد کنید، بعضی از انواع محتواهای احساساتی که مخاطب را سوق می دهد تا محتوای شما را انتشار دهد، شامل یک موضوع جذاب و غافلگیر کننده، موضوعات بسیار ترسناک، جالب بودن و…. است و این مهارت تولید کننده محتوا می باشد که محتوا را طوری تنظیم کند تا این احساسات را در مخاطب ایجاد کند.

در حقیقت، هر چه تعداد بالاتری از این احساسات در یک متن و محتوا باشد، احتمال جذب نمودن مخاطبان بیشتر می شود.

داشتن محتوا با میزان زیاد سودمندی

ایجاد محتوای مفید برای مخاطبان، تاثیر زیادی در گرفتن لینک بیت دارد، سودمندی زمانی مشخص می شود که مخاطبان با یک محتوای درست و اصولی روبرو می شوند. برای مثال، یک نرم افزار که احتیاجات یک کاربر را حل می سازد و کاربرد زیادی داشته باشد.

Bait Ego

در ایگو بیت، وجود اینفلوئنسرها مطرح می شود، به صورتی که می شود حتی مصاحبه خودتان را با یک اینفلوئنسر را به اشتراک گذاشته و همین طور، تجربیات خودتان را به محتوا تبدیل کنید و به اشتراک بگذارید.

جمع بندی در مورد لینک بیت و تاثیرات بر روی سئو

حال که تا این قسمت مقاله همراه ما بوده اید مطمئنا با مفهوم لینک بیت آشنا شده اید، اکنون، باید که این لینک های طعمه که در قالب محتوا تهیه شده اند را منتشر کرده تا در دسترس و دید مخاطبان قرار بگیرند.

در حقیقت تولید این محتوا ها، با انتشار، از حالت بالقوه به حالت بالفعل در می آیند و میزان عملکرد خودشان را به رخ می کشند. سه روش درست برای انتشار لینک بیت:

استفاده کردن از شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، یوتیوب، فیس بوک، توییتر، تلگرام و….

اگر محتوای جنجال بر انگیز دارید، آنها را در مطبوعات انتشار دهید. اگرچه اطلاعیه های مطبوعاتی، ارزشی به مانند سئو را نخواهند داشت ولی همین که نویسندگان و بلاگر ها آن را مطالعه کنند و لینک سازی نمایند، بیشتر می شود.

میتوانید با بلاگر ها همکاری داشته باشید و افرادی که به مطالب و محتوای شما علاقمند شده اند را پیدا کنید.

از شما ممنونیم که تا انتهای مقاله ما را همراهی کردید، راه های زیادی را توضیح دادیم که با استفاده کردن از آنها می شود لینک بیت های خوبی را ایجاد کرد.

امیدواریم که این محتوا برای شما مفید بوده و با استفاده از آن بتوانید از طریق ایجاد لینک طعمه، برای سئو سازی محتوای سایت خود قدمی بر دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *